Soal Jawab

SOALAN LAZIM DITANYA

Soalan-soalan yang biasa ditanyakan:
  1. Apakah e-numx? 
    1. E-numX ialah satu sistem teknologi komunikasi bagi pengguna berhubung antara  satu dengan yang lain dengan menggunakan handphone, laptop/komputer,talian tetap dll. E-numx merupakan talian komunikasi line ke-2  dengan menumpang  talian asal seperti celcom, maxis, dan digi tanpa perlu menukar nombor telefon asal anda.
  2. Apakah kelebihan e-numx jika dibandingkan dengan talian komunikasi sedia ada seperti Celcom, Maxis dan Digi?
    1. Kelebihan e-numx ialah satu nombor untuk satu dunia. Anda boleh menghubungi rakan-rakan dan keluarga anda diseluruh dunia dengan hanya sekali dial sahaja. Selain itu, anda juga boleh menghubungi sesiapa shj dengan menggunakan komputer/laptop ke handphone, daripada handphone ke laptop. Satu akaun boleh digunakan untuk 10 nombor telefon.
    2. Kelebihan yang paling besar ialah e-numx menyediakan peluang kepada pelanggannya untuk menjana income yang lumayan dan berterusan yang tidak ada pada talian komunikasi lain.
  3. Berapakah bayaran yang diperlukan untuk menjadi pelanggan e-numx?
    1. Untuk menjadi pelanggan e-numx anda hanya perlu pilih pakej airtime yang disediakan iaitu :
      1.  - USD 20(RM76) = 500 minit panggilan atau
      2.  - USD 50(RM190) = 1250 minit panggilan atau
      3.  - USD100(RM380) = 2750 minit panggilan.
  4. Sekiranya minit panggilan airtime sudah kehabisan berapakah nilai top up yang boleh dibeli?
    1. Untuk top up air time anda, anda boleh memilih
      1.  - USD5(RM19) = 125 minit atau
      2.  - USD10(RM38) = 250 minit atau
      3.  - USD20(RM76) = 500 minit panggilan atau
      4.  - USD50(RM190) = 1250 minit panggilan atau
      5.  - USD100(RM380) = 2750 minit panggilan
  5. Dimanakah saya boleh membeli top up air time jika sudah kehabisan kredit panggilan?
    1. Anda boleh membeli air time dengan menggunakan bonus (jika ada) dengan hanya mengklik "Order and Report" dan klik "Product Purchase".
    2. Sekiranya belum mempunyai bonus anda boleh membeli air time melalui member atau  top up center.
  6. Sekiranya kredit panggilan line utama saya (maxis,digi,celcom) sudah tamat tempoh adakah saya masih boleh membuat panggilan dengan e-numx?
    1. Oh, tidak boleh. Anda perlu memastikan line utama anda sentiasa aktif  bagi membolehkan anda menggunakan perkhidmatan e-numx.
  7. Adakah saya boleh menukar nombor telefon selain nombor telefon yang digunakan semasa mendaftar ?
    1. Ya, boleh! Anda boleh menggunakan sebanyak 10 nombor bagi setiap satu akaun dengan hanya setting pada website anda iaitu pada ruangan "ADD ANI".
  8. Bagaimanakah cara untuk membuat panggilan daripada handphone kepada handphone/talian tetap?
    1. -Sekiranya anda menggunakan sim kad e-numx , untuk membuat panggilan anda hanya perlu memasukkan kod negara yang ingin dihubungi. Contohnya anda ingin menghubungi seseorang dalam Malaysia anda hanya perlu memasukkan kod 6 (kod bagi Malaysia) dan diikuti nombor telefon cth: 60197719787 kemudian tekan dail. Panggilan anda akan diputuskan oleh server enumx. Tunggu sebentar sehingga menerima panggilan semula drpd server e-numx 0327727222. Setelah menerima panggilan tersebut tekan butang angkat untuk menerima panggilan dan server akan memaklumkan jumlah baki minit panggilan yang anda miliki dan panggilan anda terus disambung kepada nombor yang anda dail sebentar tadi.
    2. - Bagi pengguna yg tidak menggunakan sim kad e-numx, anda perlu call server dahulu iaitu 03-27727222 kemudian panggilan anda tadi diputuskan oleh server. Server akan call back dan anda perlu angkat telefon dan memasukkan nombor yang ingin dihubungi dengan memasukkan kod negara cth 60197719787# diakhiri dengan simbol # dan panggilan anda terus disambung kepada nombor tersebut.
  9. Adakah saya boleh mengambil lebih daripada 1 pakej?
    1. Ya, boleh! Anda boleh memiliki lebih daripada 1 pakej air time sehingga maksima 100 pakej walaupun hanya menggunakan satu sim kad e-numx ataupun tidak menggunakan sim kad. Semua nilai air time akan dimasukkan ke dalam kredit minit panggilan telefon anda.
  10. Berapakah rate panggilan seminit dengan e-numx ini?
    1. Di e-numx TIDAK ADA rate panggilan sebab ianya adalah PERCUMA apabila anda memperkenalkan e-numx ini kepada orang lain. Jadi anda tidak perlu risau berapakah rate yg dikenakan bagi setiap minit panggilan. Ini bukan gurauan. Memang ini adalah kenyataan bagi ahli2 e-numx yang rajin membuka mulut bercerita tentang e-numx kpd org lain kerana e-numx menyediakan peluang kepada semua penggunanya untuk menjana pendapatan .
  11. Kenapa bayaran pendaftaran tidak menggunakan akaun syarikat?
    1. Bayaran pendaftaran boleh dilakukan melalui top up center/stokis yang telah berdaftar secara rasmi dengan sykt eksy. Top center /stokis diberi tanggungjawab oleh sykt esky untuk mengaktifkan /melakukan pendaftaran /upgred keahlian. Top up center perlu membeli pin drpd sykt esky untuk tujuan tersebut.
  12. Sekiranya saya tidak ingin menggunakan sim kad e-numx, bolehkah saya membuat membuat panggilan?
    1. Ya, boleh. Sim kad adalah satu pilihan. Yang membezakan penggunaan sim kad atau tidak menggunakan sim kad ialah cara membuat panggilan sahaja. Jika menggunakan sim kad kita terus shj dail nombor yang ingin dihubungi manakala jika tidak menggunakan sim kad kita perlu call server e-numx dahulu kemudian barulah masukkan nombor yang ingin dihubungi.
  13. Adakah saya perlu menggunakan telefon yang baru untuk menggunakan e-numx ?
    1. Tidak. Anda tidak perlu menukar telefon baru. Gunalah telefon sedia ada anda. E-numx digunakan bersama-sama dengan talian asal anda. Nombor telefon anda adalah nombor yang asal w/pun menggunakan perkhidmatan e-numx.
  14. Adakah saya perlu maintain untuk mendapat bonus?
    1. Ya, anda perlu maintain untuk melayakkan anda menerima bonus belian semula(top up) oleh rangkaian di bawah anda. Bonus lain tidak berkaitan dengan maintain. Cara untuk maintain ialah anda perlu membuat belian semula dalam tempoh 7 hari terakhir dari tarikh anda join setiap bulan. Sekiranya anda top up bukan dlm tempoh tersebut, ianya bukan dikira sbg maintain tetapi sebagai top up. Jumlah untuk maintain ialah sama seperti nilai top up(rujuk soalan no.5)
  15. Saya ingin mendaftar sekarang. Bagaimanakah caranya?
    1. Untuk mendaftar sila klik SINI isikan segala maklumat yang diminta dengan betul. Kemudian bank in jumlah mengikut pakej yang ditawarkan. Arahan selanjutnya sila rujuk pada menu "BAYARAN".

Sekiranya masih terdapat persoalan yang belum terjawab di sini, jangan segan hubungi saya :
Handphone : 017-9592048 (En.Firdaus).

Sekiranya saya mempunyai pertanyaan yang lain, di mana saya boleh hubungi?

Email pertanyaan anda ke enumxgempak@gmail.com. Insya Allah, admin akan menjawab dalam masa 48 jam.


DAFTAR SEKARANG JUGA...!!